آهو دختری بی عشق

آهو دختری بی عشق

ترفند ،جوک ، شعر ،کامپیوتر و ....
آهو دختری بی عشق

آهو دختری بی عشق

ترفند ،جوک ، شعر ،کامپیوتر و ....

نوشته های من

 

hamtaraneh.com


 
زندگی هیچ نبود،

 و به آسانی یک گریه گذشت.

کودکی را دیدم که دلش غمگین بود و بدنبال عروسک می گشت.

تا که در رویاها

همه دار و ندارش،

قلک بی اعتبارش و دل خسته و زارش

همه را بی منت، به عروسک بخشد

غافل از آینده.

***

زندگی فلسفه ای بیش نبود

که در آن بیزاری، رهنمای همه یاران شده بود

و محبت، افسوس.

من خودم را دیدم، آن زمانی که دلم سوخته بود

و تو را می دیدم، بی خبر از من و غمهای دلم

و تو آن عصیانگر،

که نماد همه خوبان شده بود!!

و سخن از غم یاران می گفت

واپسین لحظه دیدار عجیب

خود نصیحت گوی، من دیوانه شدی

و سخن از رفتن،

سخن از بی مهری!!

تو که خود می گفتی

خسته از هرچه نصیحت شده ای.

***

حیف از بازی ایام،

 دریغ از تکرار


*************************

خدایا من چیزی نمی بینم

آینده پنهان است ولی آسوده ام ، چون تو را می بینم و تو همه چیز را . . .
*************************
کاش وقتی زندگی فرصت دهد گاهی از پروانه ها یادی کنیم ...
کاش بخشی از زمان خویش را وقف قسمت کردن شادی کنیم ...
کاش گاهی در مسیر زندگی باری از دوش نگاهی کم کنیم ...
فاصله های میان خویش را با خطوط دوستی مبهم کنیم...
کاش وقتی آرزویی میکنیم از دل شفاف مان هم رد شود
مرغ آمین هم از آنجا بگذرد حرف های قلبمان را بشنود ...
*************************
صرف فعل "دوست داشتن" بسیار سخت است:
گذشته اش که به هیچ وجه ساده نیست
حالش کاملاً اخباری ست
آینده اش هم شرطی...
ژان کوکتو
*************************
دلیل کمبود هایم
کم بودن هایت بود...‏
*************************
خیلی وقتها ،... خیلی دیر آدمهای اطرافت را می شناسی ...آنوقت تازه یاد می گیری به خیلی ها بگویی ...لطفا جلوتر نیا...!!!!!
*************************
اگر با کسی نیست خوشحال نباش، وقتی تنها مانده یعنی هنوز نتوانسته است تو را ببخشد و برود...
*************************

میدونی چرانیلوفر تومرداب گل میده واسه اینکه به همه ثابت کنه تو بدترین شرایط هم میشه خوب بود
*************************
قلب خانه ای است با دو اتاق خواب در یکی رنج ودر دیگری شادی. نباید زیاد بلند خندید وگرنه رنج در اتاق دیگری بیدار می شود.(فرانسیس کافکا)
*************************
به ته سیگارهایتان احترام بگذارید... نیندازیدشان زیرپا... چرا آدم ها عادت دارند... هرکه به پایشان سوخت را... می اندازند زیر پا؟!...
*************************
ما هرچی تلخی بود امتحان کردیم ولی دیدم هیچ چیز تلخ تر از ندیدنت نیست !
*************************
یادت باشه زیر گند کبود / تو بودی و من و کلی آدمای حسود / تقصیر همون حسوداست که حالا / هستی ما شده یکی بود یکی نبود .
*************************
دوستی مثل درخته ، اینکه چقدر میتونه بلند بشه مهم نیست ، اینکه چقدر ریشه اش میتونه عمیق بشه مهمه .
*************************
غم دانه دانه می افتد روی صورتم... شور است طعم نبودنت...!
*************************
میدونی چرا وقتی آدم بزرگ میشه بهش یاد میدن که با خودکار بنویسه؟
برای اینکه یاد بگیره هر اشتباهی رو نمیشه پاکش کرد….
*************************
بعضی‌ از آدما مثل سگ میمونن، تنها فرقی‌ که دارن اینه که سگ اگه بفهمه دوستش داری، باوفا میشه، ولی‌ بعضی‌ از آدما اگه بفهمن هار میشن
*************************

می‌گویند یک روزی هست .. که چرتکـه دست می‌گیرند و حساب و کتاب می‌کند ... و آن روز تـــو باید تــــاوان آن‌چه‌ با من کردی را بدهی فقط نمی‌دانم تاوان دادن آن موقع تـــو .. به چه درد من می‌خورد؟
*************************
اینو فرستادم به سلامتی اونایی که خطشون اعتباریه اما معرفتشون دایمیه !
*************************
از حقیقت های تلخ خسته ام …یک دروغ شیرین بگو....بگو دوستت دارم…
*************************
دیشب از دلتنگیت بغضی گلویم را شکست / گریه ای شد بر فراز آرزوهایم نشست
من نگاهت را کشیدم روی تاریخ غزل / تا بماند یادی از روزی که بر قلبم نشست . . .
*************************
بعضی ها مرد به دنیا میان…
بعضی ها مرد هستند ولی روزگار نامردشون میکنه…
صفای رفیقی که مرد به دنیا اومده و تو این روزگار نامرد مرد میمونه . . .
*************************
هر آنچه خواستم نیامد به دست
چون که بیگانه بودم به این دنیای پست
پی آب بودم کوزه به دست
چون که آب یافتم ، کوزه شکست
*************************
برایت آرزو میکنم بهترین هایی را که هیچ کس برایم آرزو نکرد . . .
*************************
خندیدن، خوب است
قهقهه، عالی است
گریستن، آدم را آرام می کند
اما…لعنت بر بغض . . .
*************************
چو کَس با زبان دلم آشنا نیست
چه بهتر که از شکوه خاموش باشم
چو یاری مرا نیست همدرد ، بهتر
که از یاد یاران فراموش باشم . . .
*************************
دیروز تو گذشت ، دیشب تو گذشت ، امروز تو هم گذشت
آیا میان این همه گذشت تو هم می گذری . . . ؟
 
*************************
چیزیم نیست خرد و خمیرم فقط همین
کم مانده است بی تو بمیرم فقط همین
از هرچه هست و نیست گذشتم ولی هنوز
در عمق چشمهای تو گیرم فقط همین . . .
*************************
توبه کردم که دگر یادی از این دل نکنم / که دگر یادی از این عاشق غافل نکنم
تا که دیدم رخ زیبای ترا تنگ غروب / توبه کردم که دگر توبه مشکل نکنم
*************************
در وجودم جاری باش که نبودنت را هیچ چیز و هیچ کس پر نخواهد کرد . . .
*************************
خدایا تقدیر عزیزانم را زیبا بنویس تا من جز لبخند از آنها چیز دیگر نبینم . . .
*************************
درد هجران و جدایی مشکل است
هر چه هم مرهم نهی بی حاصل است
گر فراق بین ما صد منزل است
یاد تو همواره در جان و دل است . . .
*************************
قانون که هزار سود در بر دارد
آسایش خلق را میسر دارد
در مسلک عشق شو که آنجا بینی
قانون شکنی لذت دیگر دارد . . .
*************************
ای دوست بی تو جهان را چه کنم
بی تو گل سرخ ارمغان را چه کنم
بی تو گل سرخ ارمغان بسیار است
دل میل تو دارد دیگران را چه کنم . . .
*************************
وقتی عصبانی هستید مواظب حرف زدنتان باشید
عصبانیت شما فروکش خواهد کرد
ولی حرفهایتان یک جایی باقی می مانند
برای همیشه . . .
*************************
نگاهت کافیست تا دوباره در هوای آمدنت بمیرم
تو همیشه دعوتی ، راس ساعت دلتنگی !
*************************
میدانی تنهایی کجایش درد دارد !؟
“انکارش” .
*************************

با گفتن : “عزیزم جایت خالیست”

نه جای من پر می شود و نه از عمق شادی هایت کمتر
فقط دلخوش می شوم که هنوز بود و نبودم برایت مهم است . . .
*************************
سلامِ مرا به وجدانت برسان و اگر بیدار بود
بپرس چگونه شب ها را آسوده می خوابد . . . ؟
*************************
فرهاد میدانست صد سال نمیتواند کوه را بکند
فقط میخواست یک عُمر اسمش را با “شیرین” بیاورند . . .
*************************
حضور آرامت مدتهاست در کنارم نیست
ولی یاد تو مهمان همیشگی قلبم است . . .
************************* 
من می بافم … او نیز می بافد …
من برای او کلاه تا سرش را گرم کنم
او برای من دروغ تا دلم را گرم کند . . .
*************************
تو که عشقو تو ویرونی ندیدی / شب سر در گریبونی ندیدی
نمی دونی چه دردی داره دوری / تو که رنگ پریشونی ندیدی . . .
*************************
اینجا بجز دوری تو
چیزی به من نزدیک نیست . . .
*************************
لعنتی
تمام این مدت دل داشتی و حکم لازم نکردی!؟
*************************

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد