آهو دختری بی عشق

آهو دختری بی عشق

ترفند ،جوک ، شعر ،کامپیوتر و ....
آهو دختری بی عشق

آهو دختری بی عشق

ترفند ،جوک ، شعر ،کامپیوتر و ....

آیا می‌دانید

 

آیا می‌دانید در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن ۴۰ رکورد جهانی و ۱۲۰ رکورد المپیک شکسته شده مایکل فلپس موفق ترین رکوردشکن بود که ۷ رکورد جدید جهانی و یک رکورد جدید المپیک به نامش ثبت شد. 

آیا می‌دانید در بازی‌های المپیک پکن، ۶ ورزشکار دوپینگی اعلام شدند؟ اما یک نکته در خور توجه دیگر این‌که در این المپیک، ۴ اسب هم متهم به دوپینگ شدند و به این ترتیب آنها را از حضور در مسابقات سواری کاری المپیک محروم کردند. این مسابقات در هنگ‌کنگ برگزار شد.
  

آیا می‌دانید یوسین بولت. دونده جامائیکایی بزرگ‌ترین پدیده المپیک پکن بود. او موفق به کسب مدال ۳ مدال طلا و خلق ۳ رکورد جدید جهانی شد.این موفقیت‌ها را در دوهای ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴ در ۱۰۰ متر امدادی کسب کرد.
یوسین بولت تا اواسط بهار امسال دونده‌ای بزرگ نبود و تنها توفیقش کسب مدال نقره دو ۲۰۰ متر مسابقه‌ها جهانی اوزاکا بود.
  

آیا می‌دانید استفانو بالدینی، قهرمان دو ماراتن المپیک آتن، در پکن به مکان دوازدهم سقوط کرد؟ در ماراتن پکن یک دونده کنیایی هم اول شد و هم رکورد المپیک را حدود ۳ دقیقه کاهش داد.
  

آیا می‌دانید دیوید بکهام بازیکن مشهور انگلیسی در یک برنامه ۸ دقیقه ای به مناسبت تحویل گرفتن میزبانی المپیک ۲۰۱۲ لندن در مراسم اختتامیه المپیک پکن شرکت کرد. این مراسم بیش از ۵/۳ میلیون دلار برای کمیته میزبانی لندن هزینه در برداشت.
  

آیا می‌دانید تقریبا تمامی مکان‌هایی که برای برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن ساخته شد ، در حال حاضر خالی مانده و سالانه میلیون‌ها دلار صرف نگهداری آنها می‌شود؟ یونان کشوری کوچک با جمعیت کم است و عملا امکان استفاده کردن از تاسیسات عظیم المپیک در آنجا وجود ندارد.
  

آیا می‌دانید ژاک روگ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به شهرهای دواطلب میزبانی المپیک پیشنهاد کرده اماکن ویژه المپیک را در فضاهای متعلق به دانشگاه‌ها احداث کنند؟
هدف ژاک روگ از این پیشنهاد این است که پس از المپیک اماکن ورزشی بلااستفاده نمانند. چون در دانشگاه‌ها دانشجویان همواره از چنین مکان‌هایی استفاده می‌کنند. شهر پکن این کار را آغاز کرد. سالن دانشکده کشاورزی پکن محل برگزاری چند رویداد از جمله کشتی المپیک بود.
  

آیا می‌دانید برای بازی‌های المپیک پکن ۳۱ مکان ورزشی مورد استفاده قرار گرفت؟ جالب است بدانید فقط ۱۲ عدد از این مکان‌ها، جدید بودند. ۸ مکان موقت و ۶ مکان در داخل دانشگاه‌ها ساخته شدند.
  

آیا می‌دانید مرکز ورزش‌های آبی المپیک پکن معروف به مکعب آبی، بزودی به یک پارک آبی - تفریحی تبدیل خواهد شد؟ البته برخی از جاهای آن برای برگزاری مسابقات اختصاص داده می‌شود مکعب آبی که از بیرون به شکل یک مکعب عظیم است ، شب‌ها به رنگ‌های زیبا درمی‌آید که از دور شبیه یک چراغ عظیم مکعب به نظر می‌آید. مکعب آبی/ یکی از زیباترین اماکن ورزشی پکن است.

آیا می‌دانید دهکده المپیک پکن تغییر کاربردی پیدا خواهد کرد و یک شهرک مسکونی خواهد شد؟ بیشتر آپارتمان‌های این دهکده پیش از المپیک به فروش رفته بود.
  

آیا می‌دانید چینی‌ها قصد دارند پیشتر مکان‌هایی را که برای مسابقات المپیک ساخته یا بازسازی کردند، در اختیار دانش‌آموزان بگذارند تا آنها به تمرینات ورزشی بپردازند؟ تنها مشکل چینی‌ها، ورزشگاه آشیانه پرنده یا همان ورزشگاه اصلی المپیک است.
آنها نمی‌دانند چگونه از آن استفاده کنند که هزینه سنگین نگهداری این ورزشگاه تامین شود 

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد